Algemene informatie

De Bodde bereidt leerlingen voor op een volwaardige plaats in de maatschappij uitgaande van de mogelijkheden en onderwijsbehoeften van de individuele leerling. Door het bieden van ondersteuning en uitdaging binnen het onderwijsleerproces vergroten we het zelfvertrouwen van de individuele leerling.

Het onderwijsleerproces bestaat uit het ontwikkelen van cognitieve, sociale en praktische kennis, attituden en vaardigheden. We maken dit mogelijk door een duidelijke, gestructureerde, uitdagende leeromgeving waarin leerlingen leren zo zelfstandig mogelijk problemen op te lossen. We zetten    functionele en uitnodigende leer- en hulpmiddelen in om het leerproces te ondersteunen.

VSO De Bodde verzorgt onderwijs aan licht tot ernstig verstandelijk beperkte leerlingen met veelal complexe problematiek. Het leerstofaanbod is sterk gericht op zelfredzaamheid, waarbij wordt toegewerkt naar uitstroom naar Arbeid en Dagbesteding met flexibele  ondersteuning.

Het ZML-onderwijs is toegankelijk voor alle leerlingen met een  IQ < 55 of een IQ > 55 en < 70 met een bijkomende problematiek en kent geen ondergrens.

Ook leerlingen met een IQ hoger dan 70 zijn welkom, waarbij altijd gekeken wordt of wij deze leerling met passende begeleiding het juiste onderwijsaanbod kunnen bieden.

Wilt u meer weten over het onderwijsaanbod dat VSO De Bodde kan verzorgen? Leest u dan ons SchoolOndersteuningsProfiel (SOP).

Meer informatie over onze school kunt u vinden in de onderstaande stukken:

  • Schoolplan
    In het schoolplan staat beschreven wat de komende jaren voor onze school belangrijk is en wat we willen bereiken. Het meerjarenbeleidsplan van Biezonderwijs dient hiervoor als basis.
  • Schoolgids
    Onze missie en visie en allerlei praktische informatie vindt u in onze schoolgids.
  • Maatschappelijk verantwoord ondernemen
    Dit is een toelichting op MVO en hoe we dit binnen De Bodde vorm geven.
  • Inspectierapport
    In februari 2016 bezocht de inspectie onze school. Hier leest u de bevindingen van de inspectie.