De Bodde > Onze School > Buitenschoolse begeleiding

Buitenschoolse begeleiding

Wat is BSB?

De afkorting BSB staat voor BuitenSchoolse Begeleiding. BSB is een dienst van de Amarant groep. De BSB biedt leerlingen van de Bodde buiten schooltijd begeleiding en ondersteuning. Inmiddels is de BSB al vele jaren een vertrouwde thuiskomplek voor vele kinderen.

Wie werken er bij de BSB?

Bij de BSB werkt een vast professioneel team. Hierdoor ziet uw kind begeleiding die voor hem/ haar vertrouwd is. Hierdoor zijn we van mening dat we de kinderen goed kunnen begeleiden en ondersteunen, oefenen en behouden van vaardigheden. We kijken naar mogelijkheden en naar ontwikkelingsperspectieven.

Waar zit de BSB?

De BSB is gevestigd in de Dalenstaat 21 in Tilburg. Dit is op vijf minuten reisafstand van de Bodde. De BSB heeft diverse ruimte’s die huiselijk zijn ingericht, waardoor de kinderen na schooltijd “een thuiskomgevoel” krijgen.

De BSB vindt het belangrijk dat er een goede samenwerking is met school. Samen dragen we immers de zorg voor uw kind! Dit doen we door contact te hebben met de leerkrachten en belangrijke informatie over te dragen.

Hoe ziet er een middag uit op de BSB?

Laten we voorop stellen dat er voldoende spelmateriaal aanwezig is voor de kinderen om zich te kunnen vermaken. Voor ieder kind is wel iets waarmee hij/ zij zich kan vermaken. Daarnaast hebben we buiten de eigen ruimtes ook voldoende speelruimtes; buitenspeelplaats, knutsellokaal, “ontspanningsruimte” ruimte.

U kunt ervoor kiezen om uw kind een warme maaltijd mee te laten eten op de BSB. Gezonde voeding vindt de BSB belangrijk; door samen te koken, te proeven, tafel te dekken/ op te ruimen en samen te eten in een huiselijke sfeer.

Wanneer is de BSB geopend?

Openingstijden van de BSB de Bodde zijn gericht op schooltijden, vakanties en studiedagen van de Bodde. Tevens is de BSB geopend op zaterdagen in de even weken.

Maandag 15.00 – 18.30 uur
Dinsdag 15.00 – 18.30 uur
Woensdag 13.00 – 18.30 uur
Donderdag 15.00 – 18.30 uur
Vrijdag 15.00 – 18.30 uur
Zaterdag (even weken) 08.30 – 15.30 uur
Vakantie en studiedagen 08.30 – 15.30 uur

Wat is er nodig om voor de BSB aan te melden?

De BSB wordt betaald vanuit een beschikking. Deze heeft u nodig, wanneer uw kind gaat starten op de BSB.

Vragen en aanmelden

Wilt u meer informatie of heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met het klantenbureau. Tevens kunt u hier terecht met vragen over aanmelden, zorg en indicatie. Zij zijn telefonisch bereikbaar: 088-611 99 55.

Samen grenzen verleggen

We zetten ons in voor de ontwikkeling en groei van onze leerlingen. We moedigen nieuwsgierigheid aan en willen graag dat iedereen nieuwe dingen leert en ontdekkingen ervaart.